• Przychodnia Weterynaryjna "Radość"
    ul. Skalnicowa 98, Warszawa – Radość (Wawer)

Pracujemy 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku w systemie zmianowym.

• Na co szczepić szczeniaka, a na co kociaka?

Schemat szczepień szczeniąt:

6-8 tydzień życia nosówka i parwowiroza (specjalne szczepionki dla szczeniąt)
    9-10 tydzień nosówka, parwowiroza, choroba Rubartha (wirusowe zapalenie wątroby), kaszel kenelowy, ewentualnie dodatkowo koronawiroza i leptospiroza
    12-13 tydzień jak wyżeJ.

Dawkę przypominającą szczepionki podajemy po roku, a następnie co 2 lata.
    Należy pamiętać, że decyzję o terminach szczepień oraz o rodzaju szczepionki ustala zawsze lekarz weterynarii w odniesieniu do konkretnego pacjenta. Poza wyżej wymienionymi istnieje kilka innych chorób, przeciw którym istnieją szczepienia dodatkowe (min. Borelioza, Leptospiroza, Grzybica).

Szczepienie przeciwko wściekliźnie
    Zgodnie z ustawą o zwalczaniu chorób zakaźnych, szczenię po ukończeniu 3-go miesiąca życia powinno zostać zaszczepione przeciwko wściekliźnie. Szczepienie przeciwko wściekliźnie należy powtarzać co roku.

Schemat szczepień kociąt:

8-9 tydzień życia panleukopenia, katar koci, ewentualnie chlamydioza i białaczka
    12-13 tydzień jak wyżej,

Powyższe szczepienia powtarzamy po roku, następnie co 2 – 3 lata.
    W przypadku kotów wychodzących zawsze staramy się namówić właściciela na zaszczepienie pupila przeciwko białaczce i wściekliźnie.

Plan odrobaczania szczeniąt i kociąt:

Odrobaczanie szczeniąt czy kociąt dobrze jest rozpocząć kiedy jeszcze samica jest w ciąży. Otrzymują one wówczas „w spadku” o wiele mniej pasożytów, dzięki czemu są zdrowsze i silniejsze. Pierwszego odrobaczania miotu dokonujemy między 3 a 4 tygodniem życia. Kolejnego po 2 tygodniach, potem co miesiąc do ukończenia 6 miesiąca życia.